• Facebook
  • Google+
מכון יעדים – אבחון דידקטי,פסיכודידקטי וקשב ממוחשב לכל הגילאים
  • ראשי
  • אודות
  • מאמרים
  • סניפים נוספים
  • המלצות
  • חדשות
  • צרו קשר
  • ראשי
  • אודות
  • מאמרים
  • סניפים נוספים
  • המלצות
  • חדשות
  • צרו קשר
MENUMENU
  • הנחיות לקראת פגישת אבחון
  • טפסי דיווח
  • תחומי פעילות
    • אסטרטגיות למידה
    • אבחון דידקטי
    • אבחון ליקויי למידה
    • אבחון מוקסו
    • אבחון קשב ממוחשב
    • הדרכה לצוותי בתי ספר
    • אבחון פסיכודידקטי
  • בחן את ילדך
ראשי » בלוג » אבחון ליקויי למידה בשיטות מתקדמות

אבחון ליקויי למידה בשיטות מתקדמות

המודעות ההולכת ועולה כיום לבעיותיהם הרבות של כלל התלמידים במערכות החינוך השונות להסתגל לשטף הלימודים בגין סיבות הקשורות בליקויי למידה, הובילה למספר גדול של שיטות המסייעות באבחון וטיפול בלקויות אלו. אבחון ליקויי למידה בשיטות מתקדמות, ובמקביל אליו אבחונים דידקטיים ופסיכו-דידקטיים כולם נועדו על מנת לאפשר לנבחן העובר מבדקים אלו להבין את הסיבות לליקויי הלמידה מהם הוא סובל וכך לנווט אותו אל עבר הפתרונות הרלוונטיים עבורו.

 

יש לציין כי כל אחד מסוגי האבחונים נותן מענה למקרים פרטיים שונים. אבחון ליקויי למידה בשיטות מתקדמות מסייע לסובל מלקויות למידה לזהות את שלל הסיבות הגורמות לו לקשיים בתהליך הלמידה ומציע לו פתרונות קונקרטיים, הצעות לצעדים בהם עליו לנקוט ואנשי מקצוע אליהם עליו לפנות על מנת לשפר את תפקודו במסגרת הלימודים.

 

אבחוני ליקויי למידה בשיטות מתקדמות משלבים בדרך כלל מבחנים על גבי מחשב הבודקים ועוזרים לקבוע את יכולתיו של הנבדק ולפיהן את המקורות לקשיים ובמקביל מבוצע גם אבחון אישי על ידי מראיין. אבחון ליקויי למידה בשיטות מתקדמות מעודכן מעת לעת ותכניו עוברים התאמות ושינויים, האמונים על ביצוע האבחון הינם אנשי מקצוע אשר הוכשרו לכך ועברו התמחויות במספר תחומים הקשורים לאבחון וביניהן חינוך מיוחד, הוראה ופסיכולוגיה.

 

בעוד אבחון דידקטי בודק בעיקר את יכולותיו הדידקטיות של הנבדק, אבחון פסיכולוגי מצביע על סיבות רגשיות העלולות להוביל לשורש הבעיה, אבחון פסיכודידקטי הוא שילוב של השניים ובו מבוצע אבחון דידקטי חלקי לעיתים על ידי הפסיכולוג המאבחן, אבחון ליקויי למידה בשיטות מתקדמות בניגוד לכל אלה אינו מתמקד בנישות ספיציפיות באישיותו של הנבדק אלא מהווה בעצם פתרון כולל ומקיף המכוון לגילוי קונקרטי וממוקד של לקויות למידה.

 

לסיכום, על אנשים מכלל שכבות האוכלוסייה הסובלים מלקויות למידה, לגשת ולבצע את אחד משלושת האבחונים ביניהם הבדלים משמעותיים. העדיפות הראשונה בעת התהליך, על מנת לבצע זיהוי יעיל וממוקד של לקויות הלמידה צריכה להיות לאבחון לקויות למידה בשיטות מתקדמות. לאחר מעבר האבחון על הנבדק לנסות וליישם את המלצות המאבחנים המקצועיים ואף לגשת אל אנשי מקצוע נוספים על פי המלצתם על מנת לנסות ולהתגבר על לקויות הלמידה.

השארת תגובה

ביטול

עובדים בשיתוף פעולה עם מוסדות חינוך כגון פנימיות, מחלקות רווחה, משפחות אומנה, בתי ספר ועוד הכוללות הדרכה לצוות החינוכי.
הצטרפו אליינו!

תפקיד ההורים לילדים לקויי למידה

תפקיד ההורים לילדים לקויי למידה

מסלולי לימודים ללקויי למידה

מסלולי לימודים ללקויי למידה

אבחונים דידקטיים בחשבון

אבחונים דידקטיים בחשבון

לייעוץ ראשוני חינם: 08-8670067

או מלאו את הטופס:






ראשי  אודות  מאמרים  סניפים  המלצות  חדשות  צרו קשר

הנחיות לקראת פגישת אבחון  טפסי דווח  תחומי פעילות  בחן את ילדיך

WebSite by WebResult and Noa Aizental on WordPress
כל הזכויות שמורות ליעדים מכון לתפקוד ליקויי למידה
גלילה לראש העמוד