• Facebook
  • Google+
מכון יעדים – אבחון דידקטי,פסיכודידקטי וקשב ממוחשב לכל הגילאים
  • ראשי
  • אודות
  • מאמרים
  • סניפים נוספים
  • המלצות
  • חדשות
  • צרו קשר
  • ראשי
  • אודות
  • מאמרים
  • סניפים נוספים
  • המלצות
  • חדשות
  • צרו קשר
MENUMENU
  • הנחיות לקראת פגישת אבחון
  • טפסי דיווח
  • תחומי פעילות
    • אסטרטגיות למידה
    • אבחון דידקטי
    • אבחון ליקויי למידה
    • אבחון מוקסו
    • אבחון קשב ממוחשב
    • הדרכה לצוותי בתי ספר
    • אבחון פסיכודידקטי
  • בחן את ילדך
ראשי » בלוג » שיפור תפקודי למידה

שיפור תפקודי למידה

אחד התנאים ההכרחיים לשיפור תפקודי למידה היא אבחון וזיהוי הגורמים המקשים על התפקוד. במכונים שונים מוצע אבחון דידקטי, אשר על פי הממצאים המתקבלים מהם עורכים אנשי מקצוע תכנית להוראה מתקנת ולשיפור תפקודי למידה.

 

אנשי מקצוע עומדים לרשותכם לצורך שיפור תפקודי למידה של ילדכם. אם אתם, ההורים, חשים וחושבים כי יש מקום וטעם, ודאי אם וכאשר יש צורך ממשי, לערוך אבחון דידקטי לילדכם, פנו אל יועצת בית הספר ושתפו אותה בתחושה ובמחשבה. טובת הילד מצדיקה ואף מחייבת לעשות כל מאמץ אפשרי על מנת לאפשר לתת להם את המענה הטיפולי הכולל שיאפשר לכם לתפקד היטב בלימודים ובחברה ולהפיק את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם.

 

מאחר שקשיים בתפקוד עלולים להיגרם מסיבות שונות- מולדות, נוירולוגיות, סביבתיות ועוד, במרכזים מיוחדים  שבהם מציעים תכנית לשיפור תפקודי למידה מתקיים שיתוף פעולה בין צוות רב מקצועי למתן מענה כולל.  כל איש מקצוע  בתחומו תורם תרומה חשובה ומשמעותית לשיפור התפקוד: פסיכולוגים קליניים וחינוכיים, תרפיסטים בתחומים שונים, מרפאות בעיסוק, קילנאי תקשורת ועוד.

 

חשיבות  התמיכה הרגשית

 

כל ילד (וכל מבוגר) בכלל וכל מי שמאובחן כלקוי  למידה ותפקוד זקוק לתמיכה ולחום, לעידוד, לקבלתו כפי שהוא, לאמונה כי בכוחו וביכולתו ללמוד, להתקדם ולהצליח. לא רק לאנשי מקצוע  יש תפקיד בתהליך אלא גם ואולי בעיקר להורים התומכים.

 

חשוב גם תיאום ציפיות ותכנית כוללת, אשר כל גורם יידע מה מקומו ומה תפקידו במסגרתה. התרומה הייחודית של כל אחד מהגורמים המעורבים נובעת גם ממורכבותה של הבעיה. לא אחת, כדי לשפר את תפקודי הלמידה נדרשים המטפלים לטפל במקביל במוטוריקה של הילד, בתפיסה החזותית שלו, במיומנויות הכתיבה הלוקות בחסר,  בוויסות חושי, בקושי להתארגן ללמידה ובתוכה, קושי בדיבור ובהגייה, קושי להקשיב ולמיין מידע חשוב ועוד.

 

קשיים בתפקוד שמקורם רגשי

 

באמצעות אבחן דידקטי ניתן ללמוד על קיומן של סיבות רגשיות העומדות בבסיס הקושי לתפקד: חששות, פחדים, חרדות העדר ביטחון עצמי, דימוי עצמי שלילי, כעס, תסכול ורגשות נוספים. בתכנית הטיפולית להתמודדות עם קשיי הטיפול יש אפוא היבטים רבים, לכן נדרש צוות רב-מערכתי כדי לאפשר לתלמידים לשפר את תפקודי הלמידה ובתוך כך לחזק את הביטחון העצמי ואת האמונה העצמית ביכולת להשתלב במסגרת הלימודית הרגילה.

 

מידע נוסף תוכלו לקרוא בעמודים הבאים:


אבחון דידקטי – אתר מכון יעדים
אבחון פסיכודידקטי – אתר מכון יעדים

עובדים בשיתוף פעולה עם מוסדות חינוך כגון פנימיות, מחלקות רווחה, משפחות אומנה, בתי ספר ועוד הכוללות הדרכה לצוות החינוכי.
הצטרפו אליינו!

תפקיד ההורים לילדים לקויי למידה

תפקיד ההורים לילדים לקויי למידה

מסלולי לימודים ללקויי למידה

מסלולי לימודים ללקויי למידה

אבחונים דידקטיים בחשבון

אבחונים דידקטיים בחשבון

לייעוץ ראשוני חינם: 08-8670067

או מלאו את הטופס:






ראשי  אודות  מאמרים  סניפים  המלצות  חדשות  צרו קשר

הנחיות לקראת פגישת אבחון  טפסי דווח  תחומי פעילות  בחן את ילדיך

WebSite by WebResult and Noa Aizental on WordPress
כל הזכויות שמורות ליעדים מכון לתפקוד ליקויי למידה
גלילה לראש העמוד